Ansökan om tillfälligt uppehåll i sop- och slamhämtning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Helårsbostäder kan få uppehåll i tömning av hushållssopor om fastigheten inte används under en sammanhängande tid av minst 6 månader, dock högst 3 år i taget.

Fritidsboende kan få uppehåll i tömning av hushållssopor om fastigheten inte kommer att användas under en sammanhängande tid av minst 12 månader, dock högst 3 år i taget.

Slamavskiljare/sluten tank kan medges uppehåll om inte fastigheten kommer att användas under en sammanhängande tid av minst 6 månader, dock längst 3 år fram i taget.

Flerbostadshus eller verksamhet, t ex skolor, vårdverksamhet, företag. Kan fås om inte fastigheten inte kommer att användas under en sammanhängande tid av minst 6 månader,
dock högst 3 år i taget.

Tänk på att alltid inkomma med ansökan minst en månad före avsedd uppehållsperiod. 

Hämta företagsuppgifter

I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas företagsuppgifter.

Information enligt dataskyddsförordningen

Hörby kommun är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas ditt namn, din adress och ditt personnummer i kommunens ärendehanteringssystem. Vi behöver registrera dina personuppgifter för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Personuppgiftsansvarig nämnd är bygg- och miljönämnden.

Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

https://www.horby.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/hantering-av-personuppgifter-gdpr/

Information om delgivning av beslut

I detta ärende kan bygg- och miljönämnden komma att använda sig av förenklad delgivning. Det innebär att beslutet kan komma att delges er genom att handlingen skickas som ett vanligt brev till den adress som vi fått uppgift om att ni kan nås på. Minst en dag senare skickar vi till samma adress ett kontrollmeddelande om att handlingen har sänts. Ni får alltså två brev från oss. Ni anses delgiven handlingen två veckor från det att vi skickat kontrollmeddelandet. Den tid ni har att överklaga beslutet är tre veckor efter det datum ni anses delgiven.

Tänk på detta så länge ärendet pågår: Anmäl alltid adressändring till oss så att ni inte missar tidsfrister eller annat. Ange alltid ärendenummer. Om ni inte kan ta del av posten varannan vecka så bör ni meddela oss det. Om ni fått kontrollmeddelandet men inte det första brevet med beslutet, så kontakta oss snarast .

Frågor om e-tjänsten

Christoffer Höstgren
christoffer.hostgren@horby.se

Personuppgiftsansvarig

Hörby kommun
kommunen@horby.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa