Ansökan om uppehåll i avfallshämtning, slam-/latrintömning
Den här tjänsten kräver inloggningUppehåll i hämtning vid permanentbostad kan efter ansökan medges fastighetsinnehavare eller nyttjanderättshavare om fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande tid av minst sex månader. För fritidshus gäller tolv månader.
Förutsättningar för i uppehåll i hämtning
- Att människor inte vistas i fastigheten under den tid som uppehåll medges.
- Att inget avfall uppstår som måste hämtas av kommunen under den tid som uppehåll medges.
- Vid ändrat ägarförhållande ska anmälan göras till MERAB, Box 94, 241 22 Eslöv, 0413-684 40.
- Bygg & miljö kan komma att genomföra besök vid fastigheten.
Definition på utnyttjande/icke utnyttjande av fastighet
Med utnyttjande av fastighet avses boende med övernattning, oberoende av omfattning och volym, eller annan vistelse på fastigheten, som är av sådan art och omfattning att det kan jämställas med boende, även om övernattning inte sker.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.